De school van mijn zoon stuurt ons een brief: de sectie Engels heeft wat problemen. Ik ook. Met de brief. Daar is weinig chocola van te maken, zeker voor de minder hoogopgeleide medemens.

Geachte ouder,

In de vakantie heeft een onvoorziene personele ontwikkeling (huh?) buiten onze invloedssfeer (gelukkig) plaatsgevonden, waardoor wij bij de start van dit schooljaar geconfronteerd zijn met een incomplete bezetting (ja, ja…) binnen de sectie (jargon) Engels.

Dit betreft een situatie van overmacht (dat is vaak bij onvoorziene ontwikkelingen buiten de invloedssfeer), waarop wij niet hebben kunnen anticiperen (lastig woord, maar voor wie het begrijpt, zal het niet verrassend zijn dat er niet gereageerd kon worden op iets wat men niet zag aankomen). Binnen de organisatie (waarom niet gewoon ‘school’?) zijn we druk doende om deze problematiek op te lossen. Door interne verschuivingen is het ons gelukt (hoera!) om vanaf week 38 (een datum maakt het makkelijker) een deel van de lessen in 4Hd te laten doorgaan.

Vanaf 1 november, maar mogelijk al na de herfstvakantie (we houden het spannend), zullen de leerlingen weer het normale aantal lessen krijgen. De lessen Engels zullen verzorgd worden door de ervaren en eerstegraads bevoegde docente XXX.

Hopende op uw begrip (ik snapte het al na twee keer lezen!),

bla, bla, bla

Korter mag best. Makkelijker ook.